Motorfietsveiligheidshelmen worden snel populair bij motor- en bromfietsbeheerders. Het dominante kantoordilemma heeft verschillende oplossingen opgeleverd voor het streven naar minder kostbare helmen met hetzelfde niveau van bescherming, veiligheid en gemak als duurdere veiligheidshelmen bieden. R & d door de automobielsector, die altijd de relevantie van veiligheid voor rijders en voertuigbestuurders onder druk heeft gezet, blijft de bescherming verbeteren die premium fietshoofddeksels leveren.

In de meeste staten zijn motorrijders officieel verplicht om hoofddeksels te dragen als ze op sociale wegen rijden. Deze eisen specificeren niet welk type helm te selecteren; in feite kan het beschermingsniveau dat wordt geboden door verschillende soorten hoofddeksels aanzienlijk verschillen. Bij het kiezen van motorveiligheidshelmen, is het noodzakelijk om te bepalen welk type veiligheidshelm u ten goede komt.

Full-face fietshelmhelmen, zoals hun label adviseert, hebben betrekking op de hoofdhuid van de motorrijder en op het gezicht, samen met acrylbedekking voor het kijkvenster aan de voorkant. Sommige integraalhelmen zijn ontworpen om deze complicatie van het lichaamsgewicht te verminderen; deze worden dashing-helmen genoemd en zijn zo aƫrodynamisch efficiƫnt als mogelijk.

Voor motorrijders die de voorkeur geven aan een uitvoerbaar compromis tussen veiligheid en belichting, zijn driekwart bedekkende motorhoofden een verstandige optie.

Motorhelften met halve schaal geven de minimale bescherming, waarbij alleen de bovenste helft van het hoofd wordt gebruikt. Ze zijn licht, verminderen het gehoor en zelfs de zichtbaarheid niet en voldoen grotendeels aan de wettelijke vereisten voor een fietshoofddeksel.

Een breed scala aan toeren, motorcross, autoraces en de fietshelmen van Harley Davidson zijn uitgebreid verkrijgbaar op internet. Met de enorme keuze aan metingen en ontwerpen zoals totale huid, beschikbare gezichts-, klep-, halve en DOT-reis-hoofddeksels, bent u specifiek op zoek naar de helm die het meest naar uw wensen past.